EN

Blog

9. Únor 2016
Komentářů: 0
Magnifying glass and documents with analytics data lying on table

Trendy ve zpracování účetnictví v dnešní moderní době

Autor: admin   |   Rubrika: Aktuálně Blog   |   Tagy:

Zpracování účetnictví je považováno za jedno z nejkonzervativnějších podnikatelských odvětví. Je samozřejmě pravda, že řada postupů je dána legislativou, ale přesto zde platí, že když dva dělají totéž, tak to nemusí být stejně. A dynamické změny, které v současnosti probíhají, tak zasáhly i oblast klientského zpracování účetnictví …

Větší péče o klienty, profesionálnější poradenský servis

Rostoucí konkurenční prostředí ve většině odvětví nutí firmy operativně reagovat na situaci na trhu a vzrůstá díky tomu i potřeba znát vlastní ekonomické výsledky na denní bázi. Pryč je doba, kdy stačilo zpracovat účetní doklady a následně předat jednou měsíčně reporty. Klienti nyní potřebují online data pro svoje rozhodování a tak je nezbytný vzdálený přístup do systému, kde probíhá zpracování jejich účetnictví. Následně očekávají i strategické a ekonomické poradenství, které jim pomůže aktuální výsledky správně interpretovat. Je jasné, že tyto požadavky se odrážejí v nárocích na čas a na znalosti a zkušenosti lidí, kteří s daty pro klienty pracují.

Nastupuje „chytré“ zpracování účetnictví

Co je jeho podstatou? Snaha změnit skutečnost, že se získáním dalšího nového klienta potřebuje účetní firma zpravidla navýšit svoji kapacitu zpracovatelů. Přitom sehnat kvalitní zaměstnance není v současné době jednoduché a mnohdy i časově náročné. Tento zmiňovaný lineární vztah mezi narůstajícím počtem klientů a počtem zaměstnanců, kteří poskytují účetní a poradenské služby, neumožňuje dynamický růst společnosti. Proto se některé firmy snaží přistupovat ke zpracování účetnictví jinak. Snaží se práci automatizovat a rozložit do řetězce: účetní senior, junior, asistent a celý proces rozplánovat tak, aby každý dělal, v čem je nejlepší a svou prací nebrzdil ostatní. Příkladem automatizace může být zpracování účetnictví pro e-shop, kde se jedná o velké množství účetních dokladů, které lze automatizovaně přenášet ze CRM do účetního systému. Součástí chytrého zpracování je rovněž automatizovaná komunikace s klienty pomocí helpdesku s cílem, aby měli odpovědi na své požadavky v dohodnutých termínech, ale zároveň komunikace nebrzdila běžné zpracování zakázek.

Tlak na moderní technologie

Ruku v ruce s předchozím trendem je i potřeba využívat moderní technologie, které zpracování účetnictví umožňují nejen automatizovat, ale i efektivně sdílet. Klasické vzdálené připojování do systému prostřednictvím VPN je dnes již přežité a spojené s řadou omezení, které brání pracovat odkudkoliv. Světovým trendem je využívání účetních systémů v cloudovém prostředí. Tento trend začíná pronikat i k nám a první vlaštovkou jsou klienti využívající globální ERP systém NetSuite.

 Základem budou vždy kvalitní a motivovaní lidé

S výše uvedenými poznatky souvisí jedna důležitá skutečnost, kterou lze také nazvat trendem. A to měnící se a rostoucí požadavky na zaměstnance externích účtáren. Ti musí být schopni nejen pracovat v několika účetních systémech, ale naučit se maximálně využívat dostupné technologie a kooperovat v rámci týmu na zpracovávaných zakázkách. Kromě tradičního požadavku na vzdělávání je u účetních nově potřeba vyšší flexibilita, týmová spolupráce, přizpůsobivost a komunikační dovednosti. Je jasné, že najít tyto zaměstnance není snadné a že je třeba jim vytvořit i odpovídající pracovní podmínky, aby byli schopni tímto způsobem fungovat.

 Gabriela Karásková, Accounting Manager

Sdílejte tento příspěvekShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someonePin on PinterestShare on TumblrShare on StumbleUpon

E-Consulting na Youtube

Petr