EN

COM PLUS

Outsourcing ekonomického oddělení a externí zpracování mezd ve společnosti COM PLUS

Zadavatel: COM PLUS CZ a.s.
Dodavatel outsourcingu: E-Consulting Czech s.r.o.
ERP systém: MS Dynamics AX
Mzdový systém: KS Mzdy PROFi

Profil zadavatele

Hlavním zaměřením společnosti COM PLUS CZ je výstavba telekomunikačních sítí včetně sítí mobilních operátorů, datové produkty, aplikační SW a integrovaná telekomunikační řešení.

Služby společnosti pokrývají celé území České republiky. Sídlo společnosti COM PLUS CZ je v Praze a pobočky v Hradci Králové, Českých Budějovicích, Liberci, Brně, ve Zlíně a Sadské. V Ústí nad Labem pak působí jak dceřiná společnost COM PLUS s.r.o., tak i COM PLUS CZ a.s.

logo

 

Výchozí stav

Společnost COM PLUS využívala své interní ekonomické oddělení, které mělo na starosti vedení účetnictví, zpracování mezd a příslušný reporting. Tuto agendu zajišťovalo 5 lidí. Technicky společnost využívala ERP systém MS Dynamics AX pro řízení společnosti a vedení účetnictví, mzdový informační systém KS mzdy PROFi, intranet pro vnitrofiremní komunikaci a administrativu a HelpDesk pro správu a řešení interních požadavků.

Klíčové požadavky a cíle projektu

Klíčovými požadavky byla optimalizace administrativy, snížení nákladů a vyčlenění agend, které nejsou obchodní náplní společnosti, mimo firmu. Důležitým požadavkem bylo zachování vnitrofiremní komunikace prostřednictvím intranetu a HelpDesku. Externí dodavatel tedy musí být schopen poskytovat svoje služby v rámci těchto mantinelů.

Proč si klient vybral řešení od společnosti E-Consulting Czech?

Outsourcing ekonomického oddělení společnosti s ročním obratem 250 mil. Kč v kombinaci s prací v ERP systému MS Dynamics AX, spolupráce přes rozhraní intranet a zadávání požadavků v HelpDesku vytvořilo specifické zadání, které těžko mohl některý dodavatel představit u současného klienta v obdobné realizované podobě.

Obsahem výběrového řízení proto bylo tedy jednak prokázání dlouholetých zkušeností ve zpracování účetnictví a optimalizaci ekonomických procesů, ale také schopnost se flexibilně přizpůsobit specifickým požadavkům klienta.

E-Consulting Czech prokázal svými referencemi a profesionalitou při všech jednáních, že je schopen tuto zakázku zvládnout a pokrýt požadavky společnosti COM PLUS.

Řešení

První fází projektu byla optimalizace procesů ekonomického oddělení, která se zaměřila především na oběh dokladů, automatizaci platebního styku, automatizaci účtování a další související procesy.

Druhou fází pak bylo zavedení vlastního outsourcingu ekonomického oddělení a externí zpracování mezd.

Vlastní řešení je postaveno na těchto klíčových parametrech:

  • Sdílená práce mezi klientem a externím dodavatelem v systémech MS Dynamics AX a KS mzdy PROFi
  • Využití intranetu a Helpdesku společnosti COM PLUS
  • Definice kompetencí odpovědných osob na obou stranách, jejich povinností a pravomoci

Prostředí intranetu slouží jako úložiště, přes které získává E-Consulting Czech důležité podklady pro svoji práci.  Díky časovým zámkům jsou vždy zpracovávány podklady, které se týkají aktuálního období.

V praxi to vypadá tak, že podklady, které odpovědné osoby klienta uloží na intranet, jsou po kontrole importovány do systému MS Dynamics AX, resp. KS mzdy PROFi a následně zpracovány. Nejrůznější požadavky se pak předávají prostřednictvím HelpDesku. Obě prostředí, tedy intranet i HelpDesk, eliminují nutnost používání emailová komunikace, která je méně efektivní, má vyšší riziko chyby a není přehledná.

Díky těmto nástrojům jsou odpovědní zaměstnanci E-Consulting Czech online v kontaktu se zaměstnanci COM PLUS a jsou jim schopni poskytnout podporu ekonomického oddělení, jakou očekávají.

Přínosy

Přínosem zavedení outsourcingu ekonomického oddělení je zefektivnění činností, dosažení časových i finančních úspor v souladu s prvotním zadáním. Zároveň se podařilo zjednodušit oběh dokladů a výrazně automatizovat jejich zpracování.

Případová studie ke stažení

Máte zájem o naše služby? O kalkulaci? Napište nám.

Položky označené * jsou povinné. Všechny Vámi posytnuté informace jsou důvěrné.

Aktuálně

Aktuálně
Daniel Pristach - E-consulting, Praha 1. června 2016
Rozhovor s Danielem Pristachem – Moderní firmy chtějí mít digitální administrativu 15.Červen 2016

Rozhovor Libora Akrmana, šéfredaktora časopisu DOTYK BYZNYS s Danielem Pristachem.

Více
Blog Daniela Pristacha
DSC_0056-copy2
Být tak zase na chvíli světoví … 30.Duben 2015

Co takhle po 30-letech opět navázat na Prahu 1985 a dopřát si doma hokejové zlato.…

Více
Daňové zákony
Rozšíření trvalého režimu přenesené daňové povinnosti 19.Leden 2017

V současné době je mezi plátci DPH zaveden režim přenesené daňové povinnosti (tzv. reverse charge)…

Více